niedziela, 14 kwietnia 2013

5 zasad zdrowego odchudzania

Hej Kochane ! ;*
Zawitała do nas w końcu mocno spóźniona, ale bardzo upragniona wiosna.
Dla większości dziewczyn oznacza to rozpoczęcie odliczania do lata - czyli plaża i bikini. Tak, tak ! Właśnie ten czas jest dla nas walką o dobry wygląd, ponieważ nie ma nic, co dodaje nam takiej pewności jak plaża i piękne MY w cudownym stroju ;p ( i oczywiście myśli innych dziewczyn dookoła : jaka ona jet piękna! ) 

hahah a teraz tak na serio. Robimy to tylko i wyłącznie dla siebie i dobrego samopoczucia. Wiem, że większość zna zasady dobrego odchudzania, jednak warto je sobie przypomnieć.

Mam 167cm wzrostu. Przez święta przytyłam prawie 3 kilo i mam potrzebę  je zrzucić. Aktualnie ważę 53 kg, a chcę wrócić do 50 kg ;)
Jeśli będziecie chciały to z chęcią będę Was informować o moich postępach. ;)


5 ZASAD ZDROWEGO ODCHUDZANIA
1. Nie starajmy się chudnąc za szybko, ponieważ kilogramy mogą szybko do nas wrócić. Szybka utrata wagi grozi np. rozstępami czy też zanikiem miesiączki. Według lekarzy, bezpiecznym ubytkiem wagi jest od 0,5 do 1 kg tygodniowo. Róbmy to z rozsądkiem ! ;)

2. Zwracajmy uwagę na to co pijemy.
Słodzone napoje powinniśmy zastąpić niegazowaną wodą mineralną. Dziennie powinna stanowić co najmniej połowę płynów, które wypijamy. Warto też pomyśleć o wyciskaniu soków z owoców lub o sokach warzywnych.

3. Jedzmy 5 niewielkich posiłków dziennie w możliwie równych odstępach czasowych. Śniadanie powinno stanowić 20% naszego zapotrzebowania kalorycznego, drugie śniadanie - 15%, obiad - 35%, podwieczorek - 10%, kolacja - 20%.

4. Warto zaprzyjaźnić się ze świeżymi warzywami i owocami. Są bardzo zdrowe. Lepiej sięgnąć po owoce kiedy mamy chwilę słabości, np. zachce się nam batonika ;p 
Pamiętajmy więc o tym, aby często po nie sięgać, ponieważ są skupiskiem witamin i dzięki nim nasza skóra staje się piękna i jędrna !

5. Nasze starania warto wspomagać ćwiczeniami, aby pozbyć się celulitu, wzmocnić mięśnie, kondycję, oraz ujędrnić skórę. ;)

Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam, i kilka tych rad Wam się przyda ;)

Pozdrawiam Was cieplutko ;*

17 komentarzy:

  1. póki co, stosuję zasadę 5 i pracuję nad drugą, ale napoje słodkie i gazowane pić w minimum. :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja słyszałam o nieco innej zasadzie z tymi posiłkami :)
    kolacja powinna być możliwie najmniejsza i najpóźniej 3 h przed snem :)
    Podobno jest powiedzenie - śniadanie jedz jak król kolację jak żebrak :)

    Powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :* Jeśli chodzi o kolację to zawsze właśnie jem 3 godziny przed snem :) jeśli chodzi o te procenty to każdy może mieć inne zapotrzebowanie jeśli chodzi o kolację. Wzorowałam się na badaniach :)

      Usuń
  3. Przecież 53kg przy takim wzroście to malutko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja bym chciała przytyć do 53kg:D:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tyle wzrostu, co Ty i też ważę 53 kg! :D Też bym chciała schudnąć 2-3 kg, ale nie mam motywacji :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post. Ja za jakiś tydzień lub dwa zaczynam znowu biegać :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Drugą i czwartą zasadę stosuję na co dzień, zawsze jednak miałam problem z trzecią i piątą;)

    OdpowiedzUsuń
  8. I pijmy zieloną/czerwoną herbatę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny post
    moje zasady w zdrowym odchudzaniu to rozsadek,umiar,duzo wody I sport :)
    u mnie dzis TAG kocham wiosne
    jesli tylko masz ochote,zapraszam do zabawy
    milego dnia! x x x

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny blog na pewno będe tu zaglądała :)
    Zapraszam do siebie :)
    JUz obserwuje liczę na rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne zasady. Ja staram się przestrzegać, ale nie zawsze wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że 50 kg przy Twoim wzroście to będzie trochę za mało ;) Chociaż to jest indywidualna kwestia jak chce się wyglądać, ot co :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobre rady chętnie z nich skorzystam:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. dla mnie dieta to katusze :( jedzenie to najlepsze co może być :D hahaha, ale też walczę regularnie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zainteresowanie i poświęcony mi czas.
Każdy komentarz bardzo mnie cieszy, ponieważ wasze wypowiedzi i opinie są dla mnie ważne :)